دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » سیاست »  با حمایت رییس جمهور، بهره برداری از آب‌های خروجی استان در دستور کار قرار گرفته است

استاندار اصفهان در دیدار با نمایندگان مجموعه‌های دانشجویی استان:

 با حمایت رییس جمهور، بهره برداری از آب‌های خروجی استان در دستور کار قرار گرفته است

کد خبر: 10245

 استاندار اصفهان گفت: با حمایت رییس جمهور از فروردین ۱۴۰۱، استفاده از آب‌های خروجی استان نیز در دستور کار قرار گرفت، این پروژه نیز با سه پیمانکار فعال است و با جدیت پیش می‌رود.

رخدادشهر: سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، چهارشنبه بیست‌و‌دوم آذرماه در دیدار با نمایندگان مجموعه‌های دانشجویی استان، در خصوص خوابگاه متاهلین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که مورد مطالبه دانشجویان بود، گفت: این مطالبه پیگیری و مقرر شده ریاست دانشگاه علوم پزشکی این موضوع را دنبال کند، که میزان پیشرفت این مطالبه نیز پیگیری خواهد شد.

وی در خصوص تأمین آب استان، گفت: بحث تأمین آب دغدغه‌ نخست استان اصفهان است که همه مردم استان را درگیر کرده است. دکتر مرتضوی ضمن اشاره به جدول وزارت نیرو در منابع و مصارف حوضه آبریز زاینده‌رود، گفت: از سالهای گذشته تاکنون در ستون مصارف این جدول مصرف جدید تعریف شده بود اما از ستون منابع غفلت شده است.

مرتضوی به پروژه‌های زمین مانده تأمین آب استان اصفهان اشاره کرد و گفت: از ابتدای حضور در استان قرارگاه آب استان را با حضور صاحب‌نظران و متخصصان تشکیل دادیم، جلسات بسیار زیادی در این حوزه انجام شد و به یک برنامه در پنج محور و ۲۶ عنوان رسیدیم. وی ادامه داد: مسدود کردن برداشت‌های غیرمجاز، هدایت مصرف به سمت مصرف بهینه، تامین آب از ظرفیت آب خاکستری، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و ... از جمله این برنامه‌ها است.

مرتضوی با اشاره به اینکه استان اصفهان کمترین هدر رفت مصرف آب در کشور را دارد، گفت: با این حال در تلاش هستیم تا استفاده صحیحی از منابع استان داشته باشیم و همچنین پروژه‌های تأمین آب استان را نیز با جدیت تا اجرا دنبال کنیم‌. وی یادآور شد: در حوزه تأمین آب نیز، تأمین آب استان از دریای جنوب را با جدیت دنبال می‌کنیم، در این راستا با تغییر خط آبگیر و مطالعات دقیق و کارشناسی اجرای پروژه‌‌ای که گفته بودند ۹ تا ۱۱ سال زمان می‌برد با تلاش جهادی متخصصین و دست‌اندرکاران به پرسرعت ترین پروژه انتقال آب کشور تبدیل شده است. وی عنوان کرد: با حمایت رییس جمهور از فروردین ۱۴۰۱، استفاده از آب‌های خروجی استان نیز در دستور کار قرار گرفت.

مرتضوی اظهار کرد: این پروژه نیز با سه پیمانکار فعال است و با جدیت پیش می‌رود با تامین مالی که در دستور کار است پروژه‌ای که می‌گفتند ۵ سال زمان می‌برد را در یک سال اجرا خواهیم کرد. دکتر مرتضوی افزود: آفتی که پروژه‌های مختلف تأمین آب استان را تحت تأثیر قرار داده زمان بوده است از این رو با جدیت دنبال این هستیم تا در کوتاهترین زمان ممکن، پروژه‌های تأمین آب استان به نتیجه برسد.

وی در خصوص خط انتقال آب بن بروجن نیز، اظهار کرد: موضع استان در این خصوص همانند گذشته است، تا جایی که توان داشتیم مقاومت کردیم تا محل آبگیر از استان اصفهان نباشد که درنهایت به استان مجاور منتقل شد. استاندار اصفهان گفت: پس از سفر ریاست جمهوری به استان چهارمحال و بختیاری، سفری فوری به تهران داشتیم و روز بعد در اصفهان میزبان وزیر کشور و وزیر نیرو بودیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: این جلسه مصوبات خوبی داشت از جمله اینکه وزارت نیرو تعهد کرد پمپاژهای کوهرنگ ۳ فعال شود و برخی پروژه‌های تأمین استان نیز سرعت بیشتری گرفت. دکتر مرتضوی گفت: انتظار می‌رود اقدامات انجام شده بر اساس آنچه در ۱۰ ساله گذشته انجام شده مقایسه و قضاوت شود. وی در خصوص انتقاد از تأمین آب از دریای جنوب به استان، بیان کرد: آب شیرین کن‌های استان اصفهان در محل سیریک اجرا می‌شود و آب شیرین و آبی با کیفیت به استان اصفهان منتقل خواهد شد. دکتر مرتضوی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم جلوی فرونشست را بگیریم بایستی منابع و مصارف تراز شود.

انتهای پیام/

دسته بندی: سیاست
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید